Arsenal'in bu kadar kötü oynadığı, Manchester United'ın kendi evinde bu kadar korkak oynadığı çok az maç vardır herhalde. Sanki eleme olacakmış da ilk maçı 1-0 kazanan Manchester beraberliğe yatmaya gelmişmiş gibi bir oyun vardı sahada. Arsenal'in bir kez daha kapanan takımlara bir şey yapamadığını gördük ve bu Manchester United olunca da West Ham maçı gibi olmadı. Klasik bir seyirlikti aslında maç.
Nasri ve Arshavin sıfır inisiyatifle oynadılar. Maçın tek olumlu hareketini yaparak kaleyi bulan gol olabilecek tek şutu çeken Nasri’ydi, boş kaleye gevelediği için topu yuvarlayamayan da takıma belki en fazla zarar veren oyuncu olan Chamakh idi dün gece. Onun dışında genç kaleci Wojciech Szczesny(copy-paste) iyi iş çıkardı ve hatasız oynadı. Ben tüm maç boyunca iyi oynayacağımızı ama Wengerimin kaleci tercihinin bizi yakacağını düşünüyordum ve açıkçası buna hazırlıklıydım da. Kabullenebilirdim bunu. Ama bu kadar etkisiz bir Arsenal göreceğimi düşünmemiştim. Kısaca Wenger acilen kapanan takımları nasıl açacağına dair bir plan geliştirmeli zira haftaya konuk edeceği Stoke City maçı tam bir kâbusa dönebilir.
Manchester cephesinde ise değişen çok şey var. Rooney sabırsız ve formsuz, Nani takılmış kalmış durumda bir şeylere. Dün son yılların en kötü Manchester'ı vardı sahada belki ama nasılsa bir şekilde Arsenal'den biraz daha hızlıydılar. Arsenalli oyuncular karakter gereği çok fazla rahat oldukları için ayaklarındaki topu 5-6 kere Manchesterli oyuncuların hızlılığı, farklı düşünmesi sonucunda almasına seyirci kaldılar. Psikolojik üstünlük olmasaydı dünkü maç sabaha kadar oynansa gol olmazdı.
Howard Webb, Ferdinand'a kırmızıyı bırak kart göstermedi ki o pozisyonda Sagna'yı 2-3 aylığına kaybedebilirdik. Chamakh'a sarı kart gösterdiği pozisyon direk kırmızı karttı zira top geçeli epey olmuştu Chamakh Nani'nin bacağını eline vermeye niyetlendiğinde. Penaltı pozisyonu ise Nani'nin çirkefliği mi dersiniz artık cinliği mi dersiniz öyle bir şeydi. Elinden destek alarak ayağa kalkmaya çalışan Clichy'nin koluna topu çarptırmak bence gayet zekiceydi ama hakemin bu tuzağa düşmemesi gerekiyordu. Howard Webb düşmedi ama yardımcı düştü. Rooney dışarı attı falan.
Oyuncu değişikliklerini pek kafam almadı desem yalan olmaz. Van Persie girdi, Wilshere çıktı!!! Fabregas girdi Rosicky çıktı tamam, anlaşılabilir. Walcott-Arshavin değişikliği de iyi de Van Persie-Wilshere. Ne düşünüyordun bilmiyorum ama Wenger ne içtiysen aynısından istiyorum. Zaten bi boka da yaramadı değişiklikler. Van Persie'nin ayağına top değmedi desem yalan olmaz, keza Walcott da aynı şekilde.
Beklediğim gibi bir maç değildi, beklentileri düşürme zamanı geldi sanırım. Haftaya Chelsea-Manchester United maçı büyük ihtimal berabere bitecek ama öncesinde biz Stoke City'e puan vermiş olacağımız için hiç bir anlamı olmayacak bu beraberliğin. Aynen bu hafta Tottenham-Chelsea maçının berabere bitmesinin yenildiğimiz için anlamı olmaması gibi. Go Blackpool...
Maçın Adamı;
Manchester United;
Nani : Takılıp kalmış halinin bile tehlikeli olacağını gösterdi. Şans golünün asistini yaptı. İlk dakikalardaki Şans şutu gol olsa muhteşem bir gol olacaktı. Penaltı yaptırdı. United'ı maçta tutan isimdi.
Arsenal;
Wojciech Szczesny : Genç ve bayağı uzun boylu kaleci dün hata yapmadı. Adı dışında falsosu yok gibiydi eheh. Anderson ve Rooney'in pozisyonlarında iyi yer tuttu mutlak iki golü engelledi. Golde hatası sıfıra yakındı. Arsenal'in Koscielny ile birlikte en iyi ismiydi.
Not: Fotoğraflar guardian.co.uk adresinden alınmıştır.




Hiç yorum yok:
Yorum Gönder