Şampiyon Bursaspor

Türkiye futbol tarihinde tarihi bir gün yaşıyoruz. Tekrar aynısına şahit olmak için çok beklemek zorunda kalabiliriz. Bursa bir zoru gerçekleştirdi ve bunu yaparken Ertuğrul Sağlam sayesinde olsun futbolcular sayesinde olsun itici görünmemeyi, sempati toplamayı başardı. Sivasspor şampiyonluğa oynarken nasıl ki genelin öfkesini topladı, Bursa ise tam aksine kalabalığın desteğini arkasına almasını becerdi bir şekilde. Can-ı gönülden tebrik etmek lazım.



Fenerbahçe bu sezon belki de en iyi oynadığı maçta galip gelemedi ve enteresandır kangren olduğu yerden[hakem itirazı] kesildi bileti. Sevinmedim desem yalan olur hakeme itiraz ederken yenen gole. Arsene Wenger'in "Futbolda tek bi şeyi değiştirebilseniz neyi değiştirirsiniz?" sorusuna "kaptan haricindeki futbolcuların hakemle muhatap olmalarını yasaklardım" cevabı aslında dün gece apayrı bir anlam kazandı Şükrü Saraçoğlu'nda.





Maç sırasında yapılan anons, maçın son 10 dakikasında marş çalınması, maçtan sonra yakılan/sahaya atılan koltuklar, Kadıköy caddelerinden gelen iç savaş görüntüleri, maçtan hemen sonra sahaya inip yanlışlıkla şampiyonluk kutlayan taraftarlar, birbirini bıçaklayan Fenerbahçe taraftarları modern, elit, üstün olmakla övünen kulüple enteresan bir tezat oluşturuyordu. "Bir insanı gerçekten tanımak için onu sinirlendirmek, sarhoş etmek gerekir" sözü şiarınca gerçek benliğini ortaya çıkarıverdi fener taraftarı.



Bursa'nın önünde iki yol uzanıyor şimdi. Ya hiç kadroyu bozmadan devam edip seneye şampiyonlar liginde gruptan çıkacaklar ve süper ligde de ilk ikiye oynayacaklar ya da diğer yöne gidip pahalı transferler yapacaklar, ellerindeki oyuncuları satacaklar/uçuk ücretler verecekler. Takım en azından mali dengesini bozmadan ilerlemek zorunda. Yoksa Trabzonspor gibi olup yıllarca kupaya hasret kalabilir daha da kötüsü küme düşebilirler. Evet belki zafer sarhoşluğu içindeki bir takım için hayli karamsar bir bakış açısı ama araba devrilmeden birilerinin yol göstermesi gerek. Yine de bundan sonra ne olursa olsun Bursaspor Türkiye Futbol Tarihine çokten geçti bile.

Tebrikler Bursaspor, Tebrikler Ertuğrul Sağlam, Tebrikler Bursa...

Hiç yorum yok: